CZ|120 [min]
galerie

Lidová veselice s hudbou, občerstvením a tombolou. Psychedelická verze hrabalovského pábení, rozvrzaných lidových písní, obrozeneckého humoru a vůbec zábavy pro každého. Salámy, trumpety a pěkný jadrný humor, kterému nejlépe rozumíme jen my, obyvatelé české kotliny. Nikdo neví, kdy to skončí, pokud nevydrží až do konce. Lidovost nikoli idylická, ale naopak syrová, někdy cynická či vysměvačná, někdy prostě jen bezdůvodně temná.

Označení Šibřinky se v staré mluvě české používalo k napodobení vrabčího hlasu a znamenalo tolik jako frašky, žerty, šašky neb kudrlinky. Už Komenským používané slovo šibřinky je však s velkou pravděpodobností z němčiny, ze slova Schabernack, které má význam škodolibý žert, posměšný kousek.

Šibřinky navazují a částečně vycházejí z free-style performance Kdož sú Boží bojovníci (2017) a částečně se tedy věnují objevování temné strany češství, lidových zvyků, folklóru i drobných sekulárních rituálů našich spoluobčanů, jakož i nás samotných. Polozapomenutý sentiment uplynulých dekád a z módy vyšlé „pábení“ se v Šibřinkách vrací obohacen o esenci temnoty, i momentálně mocně doutnající ve všech společenských rozporech.

Účinkují: Handa Gote research & development, Wariot Ideal a přátelé.

"V Šibřinkách inscenátoři odhalili podprahový odkaz národního dědictví, nebezpečných drobností, o nichž si někdy myslíme, že jsou v pořádku, tradiční nebo se za tradici začaly považovat. Hitlerovský puč se přece taky částečně zrodil v hospodě „u pivečka“. Inscenátoři sloupnuli z obrazů Josefa Lady nebo jiných malířů zachycujících „autentickou“ atmosféru českého venkova i hodokvasu ochrannou vrstvu nevinnosti a idealismu. Málokde tak je možné vidět lepší obraz současného ideového chaosu, kterým česká společnost prochází." - Martin Macháček, Taneční zóna.