HAPPY HOUR
Čt | 22 | únor 20:00 |
2024 | |
St | 01 | listopad 18:00 |
2023 | |
Út | 31 | říjen 20:00 |
2023 | |
další termíny ![]() | ||||
méně termínů ![]() |
Stupeň volnosti (degree of freedom – DOF) je výraz, který v robotice označuje pohyblivost rigidních těl. Aby bylo tělo plně pohyblivé musí mít šest stupňů volnosti. Tři připadají na posun, tři na rotaci. Robotická ruka mívá 3- 8 stupňů volnosti, humanoidní robot Kengoro 174. Člověk 244.
Nejnovější performance Jana Mocka se jako obvykle inspiruje aktuálním společenským děním a všeobecnou akcelerací přicházejících změn na které jsme nuceni se adaptovat. Výchozím bodem pro divadelní esej na téma "umělosti" a "inteligence" bylo zkoumání konceptu "stupňů volnosti" nejen v doslovném, tělesném slova smyslu, ale také v přeneseném významu omezení, které člověka mentálně potažmo společensky limitují.
Performance, která se pohybuje na pomezí minimalistické choreografie a vizuálního divadla otevře před diváky podivně dystopický svět. Prostor, který připomíná ten náš, zároveň je ale něčím jiným: nerozlišuje se v něm umělé a skutečné, robotické a lidské, živé a neživé. Vše je součástí nekonečné, neustále se měnící kompozice a struktury, která se pohybuje mezi jednoduchosti a komplexitou, uspořádaností a chaosem.
Na pozadí vyhrocených debat kolem umělé inteligence, antropomorfizace botů a postupujících procesů automatizace lidské práce zveme diváky na šťastnou hodinku divadelní meditace nad možnostmi člověka v éře končící lidské výlučnosti.
Koncept, režie, scénografie: Jan Mocek
Umělecká spolupráce: Tinka Avramova, Irina Andreeva, Pierre Lac
Hrají: Tinka Avramova, Irina Andreeva, Arseniy Mikhaylov
Hudba: Matouš Hekela
Zvuk, světlo: Ondřej Růžička
Konzultace: Sodja Lotker
Produkce: Táňa Švehlová, SixHouses z.s.
Foto: Martin Špelda
Premiéra: 30. 10. 2023, Alfred ve dvoře, Praha
Projekty Jana Mocka se pohybují na hranici divadla a vizuálního umění. Ve svých performancích kombinuje prvky popkultury, politiky a dokumentu a zaměřuje se v nich na současná témata. Zářící město (2015), Shadow Meadow (2017), Fatherland (2018), Virtual Ritual (2019), I am the problem (2020), Present: Perfect (2021), Krajina s bažantem, zajícem a srnkou (2022) jsou jeho poslední inscenace, které se objevily jak na tuzemských, tak na zahraničních festivalech např.: Fast Forward Dresden, Submerge Digital Arts Festival, 4+4 dny v pohybu, Use the City Košice ad.. Své projekty uvádí spolu s Táňou Švehlovou v rámci vlastní produkční platformy SixHouses. Je členem platformy In-Situ.
Činnost divadla Alfred ve dvoře podporují hlavní město Praha, Ministerstvo kultury, Státní fond kultury ČR, MČ Praha 7 - Art District.